TheTruth2oo9 schreef:Het volgende filmpje quoteert verschillende regels uit de Koran, het belangrijkste boek van de Islam.
Mijn mening: het zal waarschijnlijk allemaal metaforisch bedoeld zijn, uit zijn context gerukt zijn, of verkeerd vertaald uit het Arabisch.
Nou niet echt...Je kan de Koran niet uit zijn context rukken, en deze verzen zijn dus ook zeker niet metaforisch bedoeld. Wat je leest staat er, en wordt ook zo bedoelt. BTW...Welkom The Thruth. Laat ik dat eerst maar even zeggen.
De Koran is een boek voor alle tijden, en volgens Moslims het ware laatste woord van Allah aan de mensheid gegeven. Er kan en mag dus volgens moslims geen woord veranderd worden in de Koran.
2.85 Gelooft gij dan slechts in een gedeelte van het Boek en verwerpt gij een ander gedeelte? Er is geen beloning voor degenen uwer, die zulks doen, behalve schande in dit leven; en op de Dag van Opstanding zullen zij de strengste kastijding moeten ondergaan, want Allah is niet onachtzaam betreffende hetgeen gij doet.
Ik zie de Koran als een gevaarlijk boek en ik vind de instelling van de Koran ten opzichte van de 'ongelovigen' haatdragend en denigrerend
Ik begrijp ook niet dat een willekeurig weldenkend mens (zonder ermee opgevoed te zijn) er in zou willen geloven. .
Gelukkg zijn er nog steeds mensen die net zoals jij en wij denken. Dat doet me deugd. heel veel Christenen en leden van de Linkse kerk zien het gevaar van Islam niet in.
De bijbel zal ook zo zijn portie 'gewelddadige' uitspraken hebben. Mijn punt is hier ook niet om de bijbel te verdedigen. Maar het gaat nu even om de Koran, en de boodschap is imho gebaseerd op verdeling (ongelovigen vs gelovigen) en angst (doe wat Allah je zegt, anders...).
In het oude testament wel, maar Christenen leven naar het Nieuwe Testament, en daar staan geen 'gewelddadige' uitspraken in. En geen Christen zal zeggen dat de bijbel door God zelf geschreven is. Geinspireerd door God zullen ze zeggen. Dat is iets anders dan hoe Moslims over de Koran denken.
Dit is niet bedoeld als kritiek naar moslims zelf. Het zijn gewoon mensen zoals jij en ik. Ik vind het alleen bezwaarlijk dat een wereldreligie gebaseerd kan zijn op een boek, wat naar mijn mening niet onderdoet voor de fascistische ideologieen van Hitler.
Absoluut. In de Prophet of Doom ( heb jij dat boek gelezen? Kan online) heeft Graig Winn er een heel hoofdstuk aan gewijd.
http://www.prophetofdoom.net/Prophet_of ... ampf.Islam