<< Main Site >>

Islam: Religion of Peace

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?

Islam: Religion of Peace

Berichtdoor TheTruth2oo9 » zo nov 01, 2009 10:11 pm

Het volgende filmpje quoteert verschillende regels uit de Koran, het belangrijkste boek van de Islam.

http://www.youtube.com/watch?v=L70-RUx6mvY

Mijn mening: het zal waarschijnlijk allemaal metaforisch bedoeld zijn, uit zijn context gerukt zijn, of verkeerd vertaald uit het Arabisch.
Probleem is dat er teveel van dit soort regels uit de Koran gehaald kunnen worden ondanks het feit dat de Koran niet eens zo dik is.
Ik zie de Koran als een gevaarlijk boek en ik vind de instelling van de Koran ten opzichte van de 'ongelovigen' haatdragend en denigrerend.
Ik begrijp ook niet dat een willekeurig weldenkend mens (zonder ermee opgevoed te zijn) er in zou
willen geloven.

De bijbel zal ook zo zijn portie 'gewelddadige' uitspraken hebben. Mijn punt is hier ook niet om de bijbel te verdedigen. Maar het gaat nu even om de Koran, en de boodschap is imho gebaseerd op verdeling (ongelovigen vs gelovigen) en angst (doe wat Allah je zegt, anders...).

Dit is niet bedoeld als kritiek naar moslims zelf. Het zijn gewoon mensen zoals jij en ik. Ik vind het alleen bezwaarlijk dat een wereldreligie gebaseerd kan zijn op een boek, wat naar mijn mening niet onderdoet voor de fascistische ideologieen van Hitler.
TheTruth2oo9

Re: Islam: Relgion of Peace

Berichtdoor Ariel » zo nov 01, 2009 10:37 pm

TheTruth2oo9 schreef:Het volgende filmpje quoteert verschillende regels uit de Koran, het belangrijkste boek van de Islam.

Mijn mening: het zal waarschijnlijk allemaal metaforisch bedoeld zijn, uit zijn context gerukt zijn, of verkeerd vertaald uit het Arabisch.

Nou niet echt...Je kan de Koran niet uit zijn context rukken, en deze verzen zijn dus ook zeker niet metaforisch bedoeld. Wat je leest staat er, en wordt ook zo bedoelt. BTW...Welkom The Thruth. Laat ik dat eerst maar even zeggen.
De Koran is een boek voor alle tijden, en volgens Moslims het ware laatste woord van Allah aan de mensheid gegeven. Er kan en mag dus volgens moslims geen woord veranderd worden in de Koran.

2.85 Gelooft gij dan slechts in een gedeelte van het Boek en verwerpt gij een ander gedeelte? Er is geen beloning voor degenen uwer, die zulks doen, behalve schande in dit leven; en op de Dag van Opstanding zullen zij de strengste kastijding moeten ondergaan, want Allah is niet onachtzaam betreffende hetgeen gij doet.

Ik zie de Koran als een gevaarlijk boek en ik vind de instelling van de Koran ten opzichte van de 'ongelovigen' haatdragend en denigrerend
Ik begrijp ook niet dat een willekeurig weldenkend mens (zonder ermee opgevoed te zijn) er in zou willen geloven. .

Gelukkg zijn er nog steeds mensen die net zoals jij en wij denken. Dat doet me deugd. heel veel Christenen en leden van de Linkse kerk zien het gevaar van Islam niet in.

De bijbel zal ook zo zijn portie 'gewelddadige' uitspraken hebben. Mijn punt is hier ook niet om de bijbel te verdedigen. Maar het gaat nu even om de Koran, en de boodschap is imho gebaseerd op verdeling (ongelovigen vs gelovigen) en angst (doe wat Allah je zegt, anders...).

In het oude testament wel, maar Christenen leven naar het Nieuwe Testament, en daar staan geen 'gewelddadige' uitspraken in. En geen Christen zal zeggen dat de bijbel door God zelf geschreven is. Geinspireerd door God zullen ze zeggen. Dat is iets anders dan hoe Moslims over de Koran denken.

Dit is niet bedoeld als kritiek naar moslims zelf. Het zijn gewoon mensen zoals jij en ik. Ik vind het alleen bezwaarlijk dat een wereldreligie gebaseerd kan zijn op een boek, wat naar mijn mening niet onderdoet voor de fascistische ideologieen van Hitler.

Absoluut. In de Prophet of Doom ( heb jij dat boek gelezen? Kan online) heeft Graig Winn er een heel hoofdstuk aan gewijd.
http://www.prophetofdoom.net/Prophet_of ... ampf.Islam
Ariel

Re: Islam: Religion of Peace

Berichtdoor mercator » zo nov 08, 2009 11:28 am

TheTruth2oo9 schreef:Dit is niet bedoeld als kritiek naar moslims zelf. Het zijn gewoon mensen zoals jij en ik.

Als je Islam wil bestrijden ga je toch moslims van vlees en bloed moeten bestrijden, hoe had je dat anders gezien? Islam is op zich gewoon niets, dat kan je niet bestrijden. De moslims zijn helemaal geen onschuldige slachtoffers van een soort Mekkaanse griep die hen besmet maar 1. doelbewuste misdadigers 2. gevaarlijke geesteszieken. Hoe je het ook draait of keert, 1 van deze 2 keuzes ga je moeten maken om Islam te bestrijden. Je kan Islam niet wegsnijden uit de Moslim-tenzij in héél zeldzame gevallen-je moet heel de moslim verwijderen om de Westerse maatschappij gezond te maken.
onzalig zijn de armen van geest
mercator

Berichtdoor circe » zo nov 08, 2009 1:57 pm

mercator schreef:
TheTruth2oo9 schreef:Dit is niet bedoeld als kritiek naar moslims zelf. Het zijn gewoon mensen zoals jij en ik.

Als je Islam wil bestrijden ga je toch moslims van vlees en bloed moeten bestrijden, hoe had je dat anders gezien? Islam is op zich gewoon niets, dat kan je niet bestrijden. De moslims zijn helemaal geen onschuldige slachtoffers van een soort Mekkaanse griep die hen besmet maar 1. doelbewuste misdadigers 2. gevaarlijke geesteszieken. Hoe je het ook draait of keert, 1 van deze 2 keuzes ga je moeten maken om Islam te bestrijden. Je kan Islam niet wegsnijden uit de Moslim-tenzij in héél zeldzame gevallen-je moet heel de moslim verwijderen om de Westerse maatschappij gezond te maken.

Hier ga ik toch niet helemaal mee akkoord Mercator.

Net zoals bij het nazisme kan men weldegelijk het gedachtengoed bestrijden en zoals de Duitsers dan de ideologie achter zich hebben gelaten en hun etiket "nazi" laten verdwijnen, kunnen de Marokkanen, Turken, Arabieren, Syriers etc.. ook de Mohammedaanse ideologie achter zich laten en het etiket "moslim" laten verdwijnen.

Laten we aub de fout niet maken om "moslim" als een zogenaamd ras te beschouwen - zoals ons ondertussen door de poltiek correcte elite door de strot wordt geduwd. "Nazi" was ook geen ras, moslim is het evenmin. Men kan een ideologie afzweren, maar een huidskleur kan men niet afwassen. Lijkt me een verschil.
Waarom is iemand die gelooft in ontvoeringen door aliens een labiele idioot, en is iemand die gelooft dat er 72 maagden in het hiernamaals op hem liggen te wachten, een godvruchtig persoon wiens overtuiging moet 'gerespecteerd' worden? (pdw)
KLIK HIER
circe

Berichtdoor Bernie » do nov 12, 2009 10:56 pm

Helemaal mee eens....

Probleem is dat het Nazisme minder aanhang had dan de islam nu, en veel minder diep geworteld was. Een ideologie die nog maar kort bestaat is makkelijker los te laten dan de ideoterie islam die families al generaties lang aan elkaar doorgeven. Ook de sociale druk speelt hier een grote rol. Er was destijds nergens een nazi traditie.

Algemeen denk ik dat een religie moeilijker te bestrijden is. Wie uit de islam stapt, trotseert ook nog eens de dreiging van "allah".

Het principe is echter hetzelfde, een kwaadaardige ideologie waarvoor niet alleen misdadigers vallen maar ook naivelingen en mensen die de pech hebben als moslim te worden geboren. Het kwaad zit niet in die mensen maar in de ideologie, en die kun je bestrijden.
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826
Bernie

Keer terug naar Koran, sha'ria en ahadith (boodschappen, mirakels en wetenschap)